Join Nuffnang!

Iklan pilihan blog..jemput klik sini :)
 PELUANG JADI AGEN DROPSHIP PRODUK SEPERTI EPHYRA,D'HERBS DLL LAGI  pengiklanan Baju Muslimah  pengiklanan  pengiklanan

Friday, July 05, 2013

Isu Semasa di Mesir

insha Allah, setiap yang terjadi pasti ada hikmah di sebaliknya,seperti yang kita ketahui mengenai perkembangan tentang penggulingan Dr Muhammad Morsi..
sebelum ni saya berkesempatan bertemu seorang wanita dari Egypt semasa di Mekah,
bulan dua yang lalu..
Saya tak pandai berbahasa Arab dan dia tak boleh berbahasa Inggeris walau yang simple
tapi dia beri two thumbs up untuk Presidennya masa tu.
kenangan yang menarik semasa berada di sana..

***sangat ralat bila tak pandai berbahasa Arab tapi berharap orang lain boleh cakap bahasa penjajah..


saya petik dari beberapa page yang update perkembangan tentang isu ini:
Dr Muhammad Morsi adalah
Presiden arab pertama yang menghafal seluruh juzuk Al-Quran.
Presiden arab pertama dari pihak parti islam.
Presiden arab pertama yang melarang meletakkan gambar beliau di bangunan kerajaan.
*** Sejarah akan menilai Morsi, sama ada dia mempunyai kesilapan atau tidak, beliau setakat ini merupakan pemimpin arab yang terbaik, jika dibandingkan dengan mana-mana pemimpin lain dan anda akan tahu sendiri.
Beliau bukanlah seperti pemimpin yang mengambil duit rakyat dan memasukkan dalam poket sendiri!
Dalam masa yang sama, Turki dan Tunisia akan tetap mengiktiraf Dr Morsy sebagaima Presiden Mesir yang sah dan dipilih oleh rakyat.
Nah, sekarang sudah jelas dan terang siapa musuh dan pendokong Islam yang sebenarnya.
Kalau isu ummah di Mesir dan Syria tak membuka mata kita, maka ketahuilah bahawa hati kita telah gelap dengan keseronokan dunia.
 

20 comments:

Qhaifa Nur said...

pasti ada hikmah disebaliknya..
seorang pemimpin yang baik tapi bila ramai musuh dalam selimut macam itulah jadinya...

Myra Jay said...

Ada hikmah dengan apa yang berlaku ni kan kak..

Fiza Rahman said...

Dunia dah akhir zaman kak. Yg baik digulingkan, yg jahat diagungkan.

Nak kena membaca balik ni sbb saya kurang jelas kenapa dorang nak jatuhkan Dr. Muhammad Morsi nih.

Kakzakie said...

Kakak mengikuti juga hal ini Tiha. Apa yg membanggakan bukan Dr. Muhammad saja yg hfiz tapi isteri dan anak-anak beliau adalah hafiz dan hafazah semuanya.

kagum kan...

izan mama mia said...

sedih tgk kat tv semalam, kenapalah kepimpinannya tak disukai ?,,

Noe said...

pasti ada kuasa2 besar dunia di belakang perampas kuasa...sedih tengok pemimpin islam yg dipilih oleh rakyat Mesir sendiri telah disingkirkan..

faraherda.razalan said...

Kena ambil tau ni!

Ujie said...

berbuat baik mmg penuh ranjau jalannya, ada je yg dengki.

menarik cerita tiha tu..

*hampir sama entri kita, petikan yg sama.

Haryati Faizal said...

moga ada hikmah disebaliknya ye

eita said...

biasa lah pemimpin yang baik memang ramai musuh

amirah said...

sedih jugak sebab morsi dipilih oleh rakyat mesir juga. sedih bile membaca berita dr mesir

♥ Cmª shIemª ♥ said...

Salam K.Tiha..

cma sendiri pun baru baca pasal Dr ni..
ternyata sangat kagum dgn beliau..

hmm.. itulah..setiap yg berlaku ada hikmah disebaliknya..

diana said...

orang baik dan disayangi Allah memang ramai la yang tak suka..ada je yang nak tunjuk diri lebih hebat

Nafira usof said...

tak tahu sgt citer sebenar kat Mesir tuh.. huhuhuhu

Masya said...

allahuakbnar, allah maha mengetahui kan...

Joanna Yunus said...

betul2 kecewa dengan situasi disana... harap semuanya nanti selesai dengan kemenangan kepada Dr Morshi...

tempoh hari kerjakan umrah pakej sekali ke egpyt... bila disana memang dapat merasa sikap orang islam disana

QasehnyaRania said...

in shaa Allah pasti ada hikmah

Nisah Idham said...

Islam makin di uji.. orang sehebat ini terang2 di tolak ke tepi...

Nisah Idham said...

kak, tatkala hati sedang bersedih. membaca sepotong ayat ini , buat nisah tersenyum ..

9n0L4 said...

pasti ade hikmah yang tersembunyi. moge moge Allah melindungi saudara islam di sana.

Nuffnang!