Join Nuffnang!

Iklan pilihan blog..jemput klik sini :)
 SET KESUBURAN SUAMI ISTERI  set kurus shaklee  energyzing soy protein  Set Menyusu  jadi ahli shaklee

Tuesday, June 11, 2013

Amalan: Tempat Mustajab Doa


 Alhamdulillah, hari ni saya nak share tentang tempat-tempat yang mustajab berdoa jika kita berpeluang ke tanah suci..insha Allah, kita doa sama-sama :)

1-Dekat dengan Ka'bah
2-Di Masjidil Haram
3-Di Shafa, di Marwah, di tempat Sa'i, dekat telaga zamzam, di belakang maqam Ibrahim, di Arafah, di Muzadalifah, di Mina dan di ketiga tempat melempar Jamrah.
 
sumber dari page Majalah al-Ustaz

31 comments:

AiSyA LiEzA said...

doa itu senjata mukmin.. doa juga merupakan tnda kita bersyukur padaNya :)

Izni Hafiz Abdul Rashid said...

Terima kasih, kongsikan di sini. Nampaknya, kena pasang niat pergi haji dan umrah. Baru boleh ziarah tempat2 tu

duniafana said...

Ameeen.

Deqla Manjew said...

in shaa Allah kak.. jika Allah mengizinkan deqla ke tanah suci mekah... ;)

Acik Erna said...

assalam Tihara..terima kasih..betuah Tihara dah sampai kesana

Acik Erna said...

assalam Tihara..terima kasih..betuah Tihara dah sampai kesana

:: Mrs.Eady :: said...

nice..

faraherda.razalan said...

Inshaa Allah. Moga smpi sana suatu hari t.

nea lopah said...

insyaallah kak..panjang umur murah rezeki nk kesana.

nuyui a.k.a miss YUI said...

trima kasih share kak..

nuyui a.k.a miss YUI said...

jntik white =)

Nisah Idham said...

Salam Kak Tiha,,
Alhamdulillah, terima kasih kak kongsikan dgn Nisah..
InsyaAllah ada rezeki nisah ke sana pula menjejaki akak (^_~)

ainnoraini said...

masih terbayang2 lagi tempat tu...rindu mahu kesana lagi...

diana said...

o...ok..mekasih..

ieedaz @ mama_isha said...

thanks sharing kak..

norhidana miswan said...

jauh tu nk pg, tp insyallah kalu ada rezeki teringin ke sana...

♥ Cmª shIemª ♥ said...

Salam K.TIha...
huhu..cma tak pernah lagi sampai kesini..
insyaAllah..ade rezeki kesana..cma pasti berdoa kat tempat ni..

Cik Nur™ said...

terima kaseh sudi berkongsi kak.. :)

Mizz ErMa said...

insyaallah..satu hari nanti..=)

Cho Zila said...

semoga bolehler sampai ke sana.. supaya doa lebih didengari..

Nafira usof said...

Moga ade jugak rezeki zura ke sana.. InsyaAllah~

NoEn said...

mudah2an dapat kesana di usia muda ni

❤Kamsiah❤ said...

tanah suci...doa diberkati..In shaa ALLAH dikabulkan...

eita said...

harap2 ada lah rzeki untuk jadi tetamu kat sana kan

BUNDA a.k.a KN said...

assalam,

masyaAllah, tiba2 tersa sayu jer bila sebut tentang doa , tentang Tuhan...betapa kerdilnya kita insan bernama manusia disisi NYA... Subhanallah, Astaghafirrullahh..

ros_reeza said...

terima kasih kak untuk perkongsian ni..

fieda said...

terima kasih berkongsi

Fiza Rahman said...

Thanks kak.

izan mama mia said...

mg berpeluang ke sana nannti

Si Matatajam said...

Mudah-mudahan M berpeluang ke sana

QasehnyaRania said...

trima kasih kak sbb share.pedoman utk sy satu hri nnti

Nuffnang!