Join Nuffnang!

Iklan pilihan blog..jemput klik sini :)
 PELUANG JADI AGEN DROPSHIP PRODUK SEPERTI EPHYRA,D'HERBS DLL LAGI  pengiklanan Baju Muslimah  pengiklanan  pengiklanan

Tuesday, April 10, 2012

Teka teki jumm..



~CLOSED~



Assalamualaikum 





Kali ni saya nak perkenalkan sebatang pokok yang jarang-jarang dah orang nak tanam.....
bukan pokok kelapa tu yek, yang tu semua orang pun tau maa..pokok yang saya nak suruh teka ni yang pucuk dia kaler merah tu..kalau ada buah sure orang boleh teka punyer lahh ..intai laa seniri kut2 ada buah dia..leh teka dengan cemerlang..:)
yang ni pun bukan tanam secara paksa, dia tumbuh secara relahati...main baling2 je buah dia baru nak tumbuh, kalau tanam elok2 dia takmau tumbuh...

so khas untuk follower2 sekelian,
soalan dia cuma teka nama pokok kat dalam gambar tu..senang je kan


syarat-syaratnya:

-mestilah follower blog ini
-jawab sekali sahaja tau

**enam orang peneka yang tepat dan terawal akan dipilih..


Hadiah:

cenderahati untuk pemenang pertama.
blog pilihan entry atau bloglist hibiscus- 5 orang pemenang.


 ***klu: ia sejenis ulam _______________...jumm teka !!!







25 comments:

Farina Hunny said...

macam pokok jering . mueheheh

nur anis said...

alaaa...macam pernah tengok pokok ni..tapi lupa la pokok apa namanya...pokok binjai ke ye..alaa..lupa..huhu

izan mama mia said...

ala..izan pernah makan nie...hihihi..kalau dok kg boleh tanya ayahda ni...izan teka jer lah..sambil tutup mata takut salah...

jawapannya,pucuk putat

hihihih...

NAL said...

NAL rasa Pokok Jering..

Niza Romli said...

Pokok Jering!

Izz Faizah said...

hmmmmm..tak taulah btul ke tak..
rsenye pokok putat..hehe.. kalo salah sori.. :)

Hanis Syazana said...

pokok putat :))

CaDLyNN said...

ni yg daun die leh mkn tu ye kak? hahaha...taktau..

Nazayiena said...

Nak teka juga,
Pokok Jering.....

Saya Disini said...

pokok jering..hehe

fieda said...

petai ker...alamak...dok reti ni nak teka..hentam jer..

Munnafendy said...

pokok jering!

~Sweet Honesty~ said...

pokok petai..betul ke??

Norzie hany said...

Pokok gajus.

SyUhAdA said...

Pokok putat..btol x?

shadhira said...

Pucuk mengkudu.

Adoiyai.. serius dhira ni buta ulam2..

Mizz ErMa said...

err..alamak..sejenih ulam? ulam apakah ini? biasa ulam pokok rendang2 aje ini pokok tinggi2..kalo gajus, betul x?? hehe

Mk Syahir said...

saja nak try kot2 betoi..hehe..pokok buah putat..betoi ka kak tihara?

Acik Erna said...

tak ndapat nak meneka..mesti ulm tu buah dia kan

IntaNBerliaN said...

pokok buah gajus kot.. hahahhahahha.. herntam je ni kak... xtau pun pucuk buah gajus tu blh wat ulam or x sbnarnya..hehhehe

AMNA said...

daun gajus?

- sekali lagi jawapan suka-hati-jiwa saya ^^ -

diana said...

pokok apa ye??
tengok daun nya macam pokok mangga..
tapi tak mungkin la kan??hehehe

Fatma Fazira said...

Pokok putat

eita said...

kalau tak silap lah...
pokok ulam daun pawas...

anisalya said...

tengok pokok pun blm tentu saya tahu. hahaha...

Nuffnang!