Join Nuffnang!

Iklan pilihan blog..jemput klik sini :)
 SET KESUBURAN SUAMI ISTERI  set kurus shaklee  energyzing soy protein  Set Menyusu  jadi ahli shaklee

Friday, April 20, 2012

Cinta yang hakiki....



Sesiapa yang hendak mengetahui kedudukannya di sisi Allah maka lihatlah kedudukan Allah di dalam hatinya. Sesungguhnya Allah SWT meletakkan kedudukan hambanya di sisiNya sebagaimana hamba meletakkanNya di dalam dirinya."





sumber 





28 comments:

Mk Syahir said...

thanks saling mengingatkan..cinta pada Allah cinta yang abadi kekal selamanya =)

AMNA said...

Alhamdullilah :)

Kakzakie said...

Kenalah kita cermin diri dan amalan kita selalu..

Akulah said...

terima kasih informasi.. ringkas je.hehe

9n0L4 said...

terdiam sekejap. :)

ciksengeh :D said...

:)

Zie said...

emm betul tu mudahan kita meletakkan Allah di tempat sepatutnya, supaya kita pun diletakkan ditempat yg dikasihi dan disayangi Allah...amin

izan mama mia said...

hebat kata2 itu..cukup menyedarkan..

Niza Romli said...

Subhanallah..masih byk yg perlu diperbetulkan dlm diri ni.

Nazayiena said...

Sesungguhnya Allah maha mengasihi.... marilah kita sebagai hambanya meningkatkan lg amal ibadah kita padaNya....

NAL said...

nice sharing..tQ kak

shahdiana said...

tak cukup lagi amalan yang dibuat untuk berada di sisi Allah yang maha esa....terasa kecil & kerdil sangat diri ini...

anim said...

termenung seketika.. TQ kak..

Tihara said...

mk- sama2..betul tu, mudah-mudahan sentiasa terpahat di hati :)

amna- alhamdulillah :)

kakzakie- peringatan ni sebagai cermin diri sendiri dan perkongsian untuk teman-teman...Insya Allah :)

Akulah-ringkas penuh makna..dari sumber yang bagus..elok dibaca :)

jaa- masa baca tu pn sama lah dgn akk..termenung seketika...besarnya rahmat Allah

ciksengeh :D- :)

zie- amin..semuga bertambah keimanan kita :)

izan- baru kita sedar besarnya rahmat dan kasih Nya pada kita...baru kita rasa nikmat cinta pada Nya..banyak yang perlu diperbaiki sehingga akhir nafas kita..istigfar

niza- tu lah, yg tu yg akak fikirkan..masa nak share ni rasa mcm tak layak tapi labih baiklah share..sob sob :(

nurul- setuju sangat2...thanks :)

NAL- sama2... :)

yana- memang..sentiasa ada rasa macam tu..cuma mengharap rahmat darinya untuk kita muslimin dan muslimat..aminn

Wanieys said...

tq sis tolong ingatkan :)

Ujie said...

Allah..sebaik2 pemberi cinta.
Dia tak pernah menjauh saat kita 'mencari' cinta-Nya.

Selangkah kita mendekati Allah, seribu langkah Dia menghampiri kita!

siti murni said...

nice sharing..tiha.. tq.:)

Cik FaRiZaM said...

moga hari esok lebih baik dr hari ini.....amin

:)

IntaNBerliaN said...

betoi tu.. cinta hakiki adlh cinta kita kpdNYA

fieda said...

kata2 yg indah di hari jumaat.

mohamad shazni said...

betul tuh,,marilah kite sama2 berusaha untuk sentiase mendekatkn diri kepada Allah..mudah-mudahan beroleh keberkatan..=)

miloais milo said...

thanks dear...

tho ramai yg hanya mengejar cinta duniawi...
so sad...!~

eita said...

banyak lagi yang kena belajar ni...

Tihara said...

wanieys- sama2 la kita igt kan :)

ujie- thanks Ujie sharing :)

siti- ok :)

farizam- moga rasa cinta dan patuh makin bertambah..aminn :)

ina-cinta pertama bg setiap manusia

fieda- sayu je bila teringat kata2 ni

shazni- Insya Allah

kakmilo- betul tu..sampai lupa pada cinta yang satu itu..yang hakiki, yang selalu memelihara kita..so sad :(

eita- sangat banyak..takpe slow2 dgn niat yg ikhlas..mudah2an :)

::CIK LYNN:: said...

tq for sharing.. :)

Masya said...

cinta pada allah memang cita yg hakiki... moga2 hati kita sentiasa diterangi... cahaya...

Acik Erna said...

semoga kita tidak dilupakan dan sentiasa disisi NYA.

Che Rosliza Che mat said...

TERKEDU SEKETIKA HUHUHU

Nuffnang!