Join Nuffnang!

Iklan pilihan blog..jemput klik sini :)
 PELUANG JADI AGEN DROPSHIP PRODUK SEPERTI EPHYRA,D'HERBS DLL LAGI  pengiklanan Baju Muslimah  pengiklanan  pengiklanan

Saturday, February 21, 2009

Khasiat jambu batu.



Beberapa khasiat jambu batu yang bermanfaat bagi tubuh badan kita iaitu:


- Mengandungi kalsium,vitamin A,B,C, zat besi, protein dan serat.
- Baik untuk mengubati sakit perut, cirit birit
- Mengubati kencing yang kerap, luka-luka dan sakit kulit
-Daunnya boleh menghilangkan bau badan.












12 comments:

Tirana said...

Tiha..

Kak tirana suka sangat jambu batu... Dah lama tak makan jambu batu ni..

tihara said...

bagus kan jambu batu ni..sblm ni yg saye tau ia ade vitamin c je..rupe2 nye byk lg khasiatnye..sesetengah org kate kulitnya tu lebih berkhasiat dr isinya..tp yg beli kite beli ni kena hati2 skit sbb mgkin dah kena racun serangga.

UnGu VioLeT said...

lame dh mar x singgah sni.. akak sihat?

~Eila @ Along~ said...

suke jambu batu tanpa biji yg byk dijual kat tapah tuu..cicah plak ngan kuah rojak mak bee..adusss..sodap!

tiha said...

tiha penah beli kat hentian sg.perak..mmg jns die takde biji tp rangup..

UnGu VioLeT said...

akak, dtg ambik award dr mar yer nnt.. :)

SiS-lin said...

jambu batu mmg byk khasiat,tp jgn mkn bijik jambu tu,nnti leh kena gastrik...

tihara said...

haah sis..bahaye tu.

Zumairi said...

salam..betul ke jambu batu boleh buang kolestrol dlm badan

has said...

saya nak perbetulkan balik yang Sis-Lin cakap kat atas..makan bijik jambu batu bukan kena gastrik tapi boleh kena radang appendiks.

Tihara said...

salam has


haah..btol tu..maaf la saye tak perasan..

Tihara said...

zumairi..cube makan jambu batu banyak..mane tau jadi..sebab ianya berserat..jangan telan bijik jambu banyak2 suda ler..

Nuffnang!